ترشی انجیر کال خوش طعم

معمولا از انواع انجیر به صورت کال و سبز رنگ و یا رسیده و نرم برای تهیه ترشی می توان استفاده کرد که برای افرادی که طعم انجیر را دوست دارند یک ترشی خوش طعم محسوب می شود.
ترشی را میوه های مختلف و سبزیجات مختلفی تهیه می شود و اگر تهیه ترشی به صورت خانگی باشد کاملا سلیقه ای بوده و با توجه به سلیقه خانم های خانه دار می توان انواعی از ترشی را تهیه کرده و استفاده کرد. اگر ترشی خاصی مد نظر نباشد برای ایجاد تنوع ترشی انجیر کال پیشنهاد می گردد که طرز تهیه آن بسیار راحت بوده و می توان به سادگی و با صرف زمان کوتاهی آن را تهیه کرد. برای تهیه ترشی انجیر می توان از انجیر کال و سبز استفاده کرد و انجیر رسیده نیز در تهیه این ترشی می تواند کاربرد داشته باشد و تفاوت استفاده از این دو نوع انجیر این است که انجیر کال و سبز کمی ترش مزه تر می باشند که در تهیه ترشی خوش طعم تر می شوند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

تهیه ترشی انجیر

برای تهیه ترشی انجیر نیاز به آب و سرکه و کمی شکر و مقداری از انجیر انتخابی می باشد و پس از شستن انجیرها می توان آنها را در ترکیب آب و نمک و سرکه و شکر در حال جوش اضافه کرد تا چند جوش بزند. این کار را تا سه روز متوالی بهتر است که تکرار نموده و سپس در روز آخر ترشی آماده را در ظرف شیشه ای در دارد می ریزید و در جایی که خنک باشد قرار می دهید تا جا بیفتد. میزان شکر کم بوده و تنها برای طعم دهی می باشد و آب و سرکه اضافه شده نیز لازم نیست فراوان باشد. این ترشی به صورت آماده قابل فروش است.
منبع: ترشی و مربا ایران

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما