ترشی نخود فرنگی تند و خوش طعم

ترشی نخود فرنگی یا نخود سبز یکی از انواع ترشی های خوش طعم می باشد و انواع مناسبی از این ترشی قابل تهیه می باشد که به صورت خانگی و صنعتی فروخته می شود.
نخود فرنگی یا نخود سبز با طعم مناسب برای تهیه و تولید ترشی و یا به صورت کنسروی استفاده می شود و برای تهیه انواع این ترشی می توان با دقت از دستودالعمل های مناسب برای تولید این ترشی استفاده کرد. از دیر باز کدبانوهای ایرانی ترشی های خوشمزه ای را از انواع میوه و سبزیجات با طعم های مناسب و بسیار خوشمزه در خانه تهیه می کرده اند و با توجه به روش های تغییر زندگی و فرصت کم برای تهیه انواع ترشی می توان آنها را در طعم های مناسب و آماده خریداری کرد. ترشی نخود فرنگی نیز به دلیل کم بودن مدت زمان فراوانی و میوه تازه آن فرصت کمی برای تهیه ترشی در اختیار بانوان قرار می دهد و از این رو برای دسترسی مناسب باید آماده این ترشی را تهیه کرد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

تهیه ترشی نخود فرنگی

برای تهیه یک ترشی نخود فرنگی خوش رنگ و خوشمزه می توان از آب گوجه استفاده کرد و نخودها را با آن روی حرارت قرار داد و بعد از این که طعم آب گوجه به خورد نخود رفت و سرد شد نمک و فلفل را هم به این ترکیب اضافه کرده و سیر خورد شده را هم با آن ترکیب می کنید و سپس این مواد زا در ظرفی که برای ترشی در نظر گرفته اید ریخته و روی آن سرکه اضافه می شود و می گذارید تا بماند و آماده مصرف شود. برای تندی بیشتر و یا کمتر می توان میزان فلفل و سیر این ترشی را کاهش داد و این امر به دلخواه صورت می گیرد.


منبع: ترشی و مربا ایران

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما