تهیه ترشی بامیه تند

ترشی بامیه را می توان با ترکیب فلفل قرمز و فلفل سبز به اندازه دلخواه ترکیب کرده و با افزودن سیر به آن طعمی تندتر به دست آورد.
مصرف بامیه در اشکال گوناگون و ترکیبات مختلف این امکان را فراهم می آورد که مشتری بتواند از بین این تنوع بهترین مورد و مناسب ترین انتخاب را هماهنگ با سلیقه خود داشته باشد. تولید و تهیه ترشی مناسبی از بامیه که با ذائقه همه افراد جور باشد با استفاده از ترکیباتی متنوع ممکن می شود. مخلوط بامیه همراه با فلفل های قلمی و تند سبز و قرمز نیز سبب خوش طعم شدن این ترشی و ظاهری رنگارنگ خواهد شد که برای پذیرایی نیز بسیار مناسب می باشد. هنگام تهیه ترشی بامیه بهتر است که از سرکه در نوع سفید استفاده گردد تا سبز بودن بامیه ها بیشتر جلوه داشته باشد.


تهیه ترشی بامیه

برای تهیه ترشی بامیه در منزل باید ابتدا بامیه ها را شسته و اجازه دهید تا خشک شود و پس از آن روی حرارت ملایم با مقداری آب و نمک و سرکه قرار دهید تا بامیه ها کمی پخته شوند و بعد از آن بامیه ها را صاف می کنند و آب اضافی آن را می گیرند. در ظرف مناسب ترشی، بامیه ها را ریخته و به مقداری مناسب سرکه و گلپر و نمک و فلفل می توان اضافه کرد که این ادویه جات اختیاری می باشد و سپس بامیه سرد شده را اضافه کرده و درب ظرف محکم بسته می شود. تقریبا دو هفته طول می کشد تا ترشی بامیه شما آماده مصرف شود. اگر می خواهید از تندی این ترشی کم شود می توان مقداری آب به سرکه آن اضافه کرد.
منبع: ترشی و مربا ایران
آنچه در این مقاله می‌خوانید:

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما