صادرات سیر ترشی شیشه ای از کارخانه

صادرات سیر ترشی در بسته بندی شیشه ای و فله در اشکال مختلف امکان پذیر است. سیر ترشی تهیه شده یکساله بوده و بصورت خام و جوشیده برای مشتریان عرضه می شود. سیر ترشی کهنه که به سیر ترشی ۷ ساله نیز معروف است با قیمت های مناسب به صورت عمده عرضه می شود.

صادرات سیر ترشی

انواع سیر ترشی تهیه شده در ایران

  • سیر ترشی تهیه شده با پوست
  • سیر ترشی تهیه شده با پوست و دان شده
  • سیر ترشی تهیه شده بدون پوست یا سیر مروارید

عمده تولید سیر ترشی در ایران از نوع سیر بوته ای می باشد که به سیر قهوه ای نیز معروف است. در تهیه این نوع از سیر ترشی بسته به درخواست مشتری میتوان از مواد شیرین کننده مانند شیره انگور یا کارامل نیز استفاده کرد. سیر حبه دان شده نیز از جدا کردن سیر بوته ای تهیه می شود. این نوع سیر حبه شده بیشتر جهت سیر ترشی تک نفره مورد استفاده قرار می گیرد.
نمونه آخر سیر ترشی سیر مروارید می باشد که در ابتدای تولید می بایست پوست گیری شود. بهترین زمان تهیه سیر سفید هنگام برداشت سیر می باشد

صادرات سیر ترشی

ویژگی های سیر ترشی خوب

سیر ترشی با وجود این که یکی از مفید ترین ترشی های موجود در کشور است  ولی همه میانه خوبی با انواع سیر ترشی ندارند. از موارد مهم در کیفیت سیر ترشی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. درشت بودن سیر ترشی
  2. سفت نبودن بافت سیر ترشی
  3. نداشتن جوانه که مهمترین عامل در کاهش کیفیت بازار پسندی سیر است و اغلب به اقدام دیر هنگام برای ترشی انداختن موجب بروز این مشکل در سیر ترشی میشود
  4. سبز نبودن سیر ترشی

صادارت سیر ترشی در چه بسته بندی هایی امکان پذیر است

در موضوع صادرات سیر ترشی اولین بحث مدارک درخواستی گمرک ایران است. سیر ترشی مانند سایر ترشی ها رایج در کشور جهت صادرات نیازمند مجوز صادرات از اداره غذا و دارو می باشد.

این مجوز صرفا برای واحد هایی که مجوز پروانه ساخت و سیب سلامت ایران که در کشور داشته باشند صادر می شود.
باید توجه داشت که پروانه استاندارد از مدارک الزامی برای صادرات سیر ترشی محسوب نمی شود. و این مورد برای صادرات خیارشور و زیتون شیشه ای و حلب اجباری می باشد. بقیه مدارک مربوطه بسته به گمرک کشور مقصد متغیر می باشد.
به خاطر همین دلایل ذکر شده صادرات سیر ترشی در بسته بندی های فله نیز بلا مانع خواهد بود مگر در صورتی که کشور مقصد ممنوعیتی بار واردات محصولات فله داشته باشد.

بازار ترشی ایران آمادگی تامین انواع سیر ترشی در بسته بندی های مختلف را برای تجار عزیز امکان پذیر نموده است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما