پخش عمده ترشی فلفل

از انواع سبزیجات می توان برای تهیه ی ترشی ها استفاده نمود، که یکی از آن ها فلفل می باشد. معمولا این سبزیجات به صورت تازه در بازار به صورت عمده پخش و به فروش می رسند.

 

از سبزیجات همیشه برای تهیه ی غذاها و ترشیجات در هر زمانی استفاده می شود. یکی از سبزیجات که اتفاقا در ایران ارقام مختلفی از آن کشت میشود فلفل است.در مطلب زیر سعی شده تا انواع ترشی فلفل موجود در بازار ایران معرفی شود.

 

ترشی فلفل سوزنی: این فلفل در چند سال اخیر به به صورت انبوه توسط تولید کنندگان ترشی در ایران تولید میشوند.بافت قلمی و نازک این نوع فلفل که بیشتر در شمال کشور کاشت میشود باعث شده تا حالت فلفل تغییر نداشته باشد و برای مشتریان یکی از گزینه های انتخابی باشد.البته تندی زیاد این فلفل مانع از انتخاب همه ترشی دوستان میشود. این نمونه از فلفل به شدت مورد علاقه مردم مصرف کنندگان عراقی بوده وسالانه حجم بالایی ازاین نوع فلفل روانه این بازار میشود.

 

فلفل شمشیری: این فلفل که در مناطق شمال کشور و شیراز به وفور کشت شده و علاوی بر ترشی به صورت شوری نیز مصرف میشود.

بافت کشید و در شت فلفل های شمشیری مشخصه اصلی این فلفل محسوب میشود.این نوع فلفل در تهیه خیارشور نیز بسیار مقرون به صرفه میباشد.

 

ترشی فلفل بیور یا فلفل همدانی: این نمونه فلفل جزو معدود فلفل های شیرین از فلفل های ایرانی ست و در صورتی که تلخی موجود در آن به خوبی گرفته شود بسیار خوش خوراک خواهد بود. البته این نمونه از فلفل در همدان با استفاده از کات کبود نیز تهیه میشود که مانع از تغییر رنگ فلفل تهیه شده میشود.مصرف کنندگان باید در نظر داشته باشند که علیرغم زیبایی ظاهری فلفل بیور سبز حدالامکان از مصرف آن خود داری نمایند.

 

ترشی فلفل هالوپینو: این فلفل نیز در سالهای اخیر مورد توجه تولید کنندگان صنایع غذایی قرار گرفته است. عمده دلیل تمایل تولید کنندگان ایرانی به این رقم از فلفل شکل ظاهری ان است که به علت بافت شبیه به دلمه این رقم مورد پسند تولید کنندگان قرار گرفته است.

 

نمونه های دیگر ترشی فلفل: از نمونه های دیگر ترشی فلفل میتوان به فلفل مکزیکی، فلفل بیبی یا ستاره نیز اشاره کرد که به صورت محدود توسط تولید کنندگان خاصی تهیه و در بازار پخش میشود.

البته بیشتر نمونه های ترشی فلفل در همدان ، شیراز به وفور یافت میشود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما