ترشی نارنگی و پرتقال مخلوط

ترشی نارنگی و پرتقال را در فصل زمستان که این میوه ها با کیفیت مناسب قابل تهیه هستند می توان درست کرد و از این مخلوط یک ترشی لذیذ حاصل خواهد شد.
نارنگی و پرتقال دو میوه ای هستند که در فصل زمستان از میوه های پر مصرف محسوب می شوند و مقدار آنها نیز در این فصل بیشتر می باشد. برای تهیه یک ترشی مخلوط خوشمزه از این دو میوه می توان از پرتقال و نارنگی های مرغوب و خوشمزه استفاده کرد. پس از تهیه انواع مناسب و آبدار پرتقال و نارنگی آنها را پوست کنده و پر پر می کنیم. پوست نازک روی پره های نارنگی و پرتقال نیز برای تهیه این ترشی باید گرفته شود و تنها قیمت گوشتی این دو میوه باقی بماند. برای تهیه این ترشی نیاز به مقداری سرکه و کمی شکر می باشد که البته می توان از دارچین و میخک به دلخواه برای طعم دهی به این ترشی استفاده کرد. محلول حاصل از ترکیب سرکه و شکر و افزودنی های دیگر را با مقداری آب پرتقال روی حرارت می گذاریم و مقدار کمی پس از این که شکر حل شد ان را برداشته و به نارنگی های آماده در ظرف اضافه می نماییم. وقتی که ترکیب حاصل سرد شد می توان درب ظرف را بست تا آماده مصرف شود.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

ترشی خوش طعم

برای خوش طعم تر شدن ترشی نارنگی و پرتقال افزودنی هایی مانند دارچین می تواند موثر باشد البته اگر به طعم ترکیباتی مانند دارچین و میخک علاقه داشته باشید. یکی از مزایای تهیه این نرشی این است که یک روزه آماده مصرف می شود و یک ترشی خوشمزه می باشد که طرز تهیه آن نیز ساده بوده و برای بسیاری از افراد قابل تهیه است.
منبع: ترشی و مربا ایران

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما