خرید عمده ترشی گلک یا شپله شیراز

گیاه شپله یا گلک با نام های متفاوتی در اقصی نقاط کشور به صورت خودرو می روید ولی در کل گیاهی متعلق به مناطق گرمسیری آسیا می باشد و در هندوستان به وفور یافت می شود. اگر بخواهیم در دستورات آشپزی مصارف آن را بیابیم باید به دنبال نام caper باشیم. همچنین کاپاریس، هندوانه ابوجهل، لگجی، باتلیس از نام های دیگر این گیاه پر فایده با طبع گرم و خشک است.

بیشترین موارد خوراکی این گیاه برای تهیه ترشی یا شور است که محصول تهیه شده ترشی گلک یا شپله توسط کارخانجات با نام خاویار گیاهی به فروش می رسد. بیشترین تولید ترشی گلک در شهر کازرون استان فارس است که اغلب با موسیر، نمک و سرکه تهیه می شود و درمانی بسیار مناسب برای افراد سودایی، مبتلا به کبد چرب، قند، مشکلات تنفسی و طحال می باشد.

بهترین فصل خرید عمده ترشی گلک در اردیبهشت ماه است که به وفور در بازار یافت می شود و شیراز مکانی مناسب برای این کار است و می تواند تا حد زیادی از خریداران عمده را در سایزهای مختلف پوشش دهد. ولی هرچه به پاییز نزدیک می شویم مقدار آن کمتر شده و قیمت بیشتری برای خرید آن باید بپردازیم. بنابراین نیمه اول سال بهترین زمان خرید عمده ترشی گلک یا شپله است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما